Wednesday, September 23, 2009

summer holiday 3 - kepulangan ku ke malaysia



7hb ogos 2009 - 11am. Kini aku berada dalam perut pesawat yg akan diterbangkan ke kuala lumpur. hampir 5bulan aku meninggalkan tanah air ku, keluarga ku, rakan2 ku, rumah ku ... tp yg sdey nye , aku di jadualkan pulang semula ke jepun btl2 4 hari sebelum aidilfitri. 26 hari pose dgn family tp time nak raya , lari blk jepun. apa la punye budak. mungkin itu yg org akan katakan. huhu ... nak wat mcm ne, wrong planning. aku xbujet ble  class start btl2. tp xpe, yg penting skarang. aku akan pulang ke malaysia sebulan lbey. byk benda yg hendak ku buat, byk makanan yg hendak ku lahap . . .  yg paling penting luangkan masa dgn keluarga, nanti raya dah xjumpe =(

.7jam 10 minit kemudian. Selamat la aku mendarat di kuala lumpur international airpot. mak, ayah , hairee dah menanti aku kat airpot. rindu kat keluarga terubat. tp aku sdey tgk mak aku berjalan dgn tongkat. die terjatuh, tulang jari kaki die retak, terpaksa pki tongkat. tp xpe, aku blk ni, aku tekad nak teman mak aku sampai die sembuh. . . 

minggu pertama - 

mcm2 aku dah wat minggu pertama ni. aku dah blk kg aku kat mlaka. jumpe sedara2. g mkn mcd, ag2 breakfast die.huhu...terbaik la.kat jepun xde. huhu ... klu ada pn xleh mkn. . . ada tu mak aku bwk g mkn mknn jepun. huhu ... pelikkn, blk mesia dari jepun 5 bulan, g cari mknn jepun jgk. huhu.. tp mmg murah klu nak bandingkan kat jepun. Nama kdi tu SHOGUN. kdi tu kdi buffet. 37rggt per person. mkn sampai lebam. huhu ... klu kat jepun dgn 37rggt tu, dapat mkn seciput je . klu org mcm aku ni, mmg sah xrasa pape pun .hehe...dasyatkn ..

11 ogos = harijadi aku. SElamat Hari Jadi utk diri sendiri. Best jgk ble dapat sambut hari jadi dgn keluarga, nanti xdpt smbt raya sme2 , smbt hari jadi pn jadi la. Part plg best klu hari jadi bile time dapat hadiah. yeah.... mkn kat shogun tu time harijadi aku la, huhu ... ayah aku bg wet , mak aku bg sesuatu yg ku amat perlukan . tgk la ni =) ...

time kaseh mak , time kaseh ayah. adik aku hanye mampu memberikan kasih syg je. xmampu lagi katanya.huhu...

minggu kedua -

maseh seperti minggu pertama, aku g melahap kat ane yg aku trasa nk makan.huhu ..ada kluar jumpe member aku. selain tu , dok umah jaga mak je. n jadi driver mak aku je.huhu ... selain tu, aku xde wat pape sgt pn.hanye membesarkn perot je. hehe ...

minggu ketiga -

waw, aku di bulan ogos rupenye.klu kat mesia, bulan ogos ada MEGASALE !!!!. huhu ...apa lagi, aku pn bershopping sakan la. nanti dah nak masok fall@autumn , suhu konpem drop hbs. so, aku mencari la bj2 yg sesuai utk tu nanti. huhu ... selain tu, aku angkat kasot n selipar baru. huhu ...MEGASALE la katakn. Minggu ketiga ni jgk , dah masok bulan ramadhan. Alhamdulillah, aku maseh bertemu dgn ramadhan. Bila puasa, ada la solat terawih nye. kadang2 aku terawih kat umah2, kdg2 ikot ayah aku g masjid.hehe... tu je la ...

minggu keempat &kelima - 

kali ni tiada pape yg specifik utk dikongsi. hanye seperti sblm2 ni je. Cume before aku pulang ke jepon. aku pos 4 kotak barang2. huhu...sbb xmuat beg nak bwk skali arung. bykkn...2 kotak pakaian, 2 kotak mknn. termasok kueh raya.huhu ... ni ku cter roughly je tau. detail2 nye menyusul kemudian tau. salam.

No comments:

Post a Comment