Wednesday, September 23, 2009

summer holiday 1

statement ni aku tulis time kat mesia. tp xsmpat nak publish la.sowy ye.

assalamualaikum semua,

bertemu kembali kte, kali ni aku menulis blog dari rumah aku di mesia. huhu ... nape aku blk awal? di pendekkan cter. Mak aku xsehat. Die mintak aku blk awal. So here I am. Home sweet home. Aku patotnye blk dgn aina on the 31st august, tp blk awal on the 7th august. . . xpasal2 sebulan lbey aku blk mesia. huhuhu ....

Lepas aku hbs exam on the 31st July br ni, smpat la jgk aku berjalan ke beberapa tmpt kat tokyo ni.Nanti aku cerita satu2 ye. Mula2 , aku dapat la melihat pesta bunga api, walaupun dari jarak jauh, sbb xmampu nak byr utk tgk dari dekat.huhu...location : ....xingat la plak. tp dkt dgn myouden la.huhu ...

Untuk pengetahuan korang yg xtau. Jepun ni byk kot pakaian tradisional mereka. Mcm kte bj mlayu utk laki utk pompuan bj kurung. Klu jepun ni plak, time musim panas ni , kebiasaannye diorng akan pakai yukata. Yukata ni mcm kimono jgk. tp kimono tebal. klu xsilap aku la.... klu silap jgn marah ye.huhu...klu kimino, bg lelaki 3 lapis. bg pompuan 5@7lapis. mmg bapak panas gler klu pki time summer ni. yukata selapis je. . . Jadi aku pn beli la jgk yukata ni dikala xberduit ni.huhu... aina pn bli jgk :-) , yana & rafiq&wan pn join bli jgk :-) .....huhu....

Ni la bentuk yukata tu. cara nak pki die agak memeningkan. ktorng ni dah la 1st timer, tgk youtube la.haha... 

..... hari sabtu , 1 ogos 2009. ktorang(aku,aina,rafiq,yana,wan) start dgn pergi mencari yukata dlu. pergi la jalan di kdi2 berdekatan dgn umah rafiq. then,ble masing2 dah dpt yukata.Ktorng ke seiyu (nme supermarket) yg berdekatan dgn umah rafiq. Ktorng pergi la bli brg2 utk buat bekal mlm ni. Suria & ipin time tu tgh otw. Diorng tolong bli stok air. Soleh dah ada kat umah wan time tu. . . . Beberapa jam lepas tu, yana & aina dah ciap masak. diorng wat sushi salmon & tlor. Ktorng si laki2 ni, yg ada yukata, tgh berpeluh2 nak pki yukata. huhu ... Then ktorng pun gerak la ketempat yg rafiq syorkan.huhu... jauh jgk la menapak. Sampai2 je dah ramai gler org. Ktorng pn g la cop tmpt utk ktorng dok mkn smbl tgk bunga api(hanabi). ... Tepat kol 7.15 start la hanabi tu

 ktorng mula2 ingat depan mata, rupenye bapak jauh.haha...tp nak wat mcm ne free. tgk je la kn. klu dok dkt2 kne bayor.mahal plak tu. Then smbl mkn mknn yg aina & yana wat tu. ktorng tgk je la hanabi tu.hehe.... tu je la cter nye... hehe.... next year insyallah aku akan g tgk yg dkt nye . bayor pn bayor la.tahun ni lari bujet. bli yukata mahal.hehe .... ok kawan2. thats all .

No comments:

Post a Comment