Friday, January 15, 2010

My Own Car






Alhamdulillah, setelah 3 bulan ++ aku membaito bagai nak gler. boleh la dgn bangga nye aku annaunce aku dah ada kete sendiri =) . kete ni dh dlm 3bulan lney aku pakai, tp disebabkan pinjam duit member, xbest la nak ngaku kete sendiri ag. tp skarang hutang kete sume dah langsai =). alhamdulillah.
Dok jepun ni, seriously mmg mudah klu ada kete, klu kte sorang2 mmg la gne train or bus dah ckp tp duit byk hbs utk pengangkutan awam ni. Klu boleh nk try jimat habis kn, so, dgn ada nye kete, insyallah dapat berjimat2 klu nak berjalan2 beramai2. dapat jimat lbey 50% cos pengangkutan. Ag satu xpenat, duduk je dalam kete. klu penat pun, driver sorang je la.hehe ... tp klu nek tren or bus, xsemstinye dapat duduk, klu pack, berhimpit ag. kn susah namanye.

Tp nak memandu kat jepun ni rumit ckit berbanding kat mesia. Jalan kecik, penggunaan trafic light pun lain & mcm2 ag la. Pastu, seboleh2 nye kne ada lesen jepun. International license hanye bertahan setahun je. Tp nak buat lesen jepun ni bukan mudah, aku dgr member2 n senior2 aku yg amek driving test, minimum pun 3 kali baru lulus. Duit beb, duit hbs begitu saja.huhu...

Oh ya, kembali kepada keteta aku. Kereta ni nama die Altezza. Toyota yg punye.

Manual. Klu drive mmg layan, tp klu tgk luar.nauzubillah. penuh calar. huhu . . aku bli kete dari senior aku. sebab byk calar, die jual agak murah. So, aku angkat je la. Klu ada rezeki aku sambung master, insyallah aku tukar kete len. klu x, aku bwk blk je kot kete ni.huhu.... tu yg aku x g cat ag kete tu, selain agak mahal klu nak tampal2 part yg calar2 tu, aku xpasti ag nk bwk blk kete ni ke x.huhu...

Aku smpai sekarang masih xcaya yg aku dah mampu bwk manual.huhu ... before fly, last skali aku bwk kete manual time amek driving test.Dalam tahun 2004 rasanye.huhu. lepas tu, xpernah bwk sampai la aku ada kete Altezza ni.hehe . . .


2 comments: