Sunday, January 3, 2010

SnoW Boarding


Untuk pertama kalinye dalam hidup aku, aku melihat, menyentuh & merasa salji. Seperti mimpi menjadi kenyataan. Xpernah terbayang yg aku akan sampai ke saat ni. ye la, dok mesia panas je, tp alhamdulillah di beri rezeki sambung stdy kat negeri org yg ada salji. Mmg bersyukur gler aku rasa ble dapat tgk salji tu.

Kat tempat aku tinggal kat jepun ni, xde salji trun, org jepun kata bagus xde salji tron. sbb klu ada salji jadi menyusahkan, jalan licin, klu salji tebal sgt, susah nak jalan, & mcm2 ag la.

Aku dapat tgk salji ni pun sbb ikot trip dgn member2 aku ke nagano, utk main snowboard. huhu. skateboard pun xpernah men, ni tbe2 nak snowboard. mmg mantap la kn.

Ktorang bertolak dari omiya pukul 1120 malam mcm tu, dgn bus. separuh daripada bus tu ktorng je. paham2 la, org mlayu klu nek bus, ag2 klu kenal mengenali. mmg bising la. org jepun senyap je. sampai pakcik driver sound suroh slow ckit bercakap.huhu . . .

belum pape, kol 12 tgh malam, bus dah stop berehat utk setengah jam. ntah pape la kn.tp bagus jgk, sejuk2 ni cepat je rasa nak buang air.huhu . . 1230 ktorng meneruskan perjalanan. tp dlm 2jam pastu, stop ag. 30minit jgk.huhu . . .


suasana slm bus mmg panas gler, nak bernafas pun susah, tp klu kluar, sejuk sgt plak. huhu . . . malaysia jgk bagus.. .
dalam kol 4-430 mcm tu, ktorng dah start masok ke tempat yg dah bersalji =). masing2 teruja tgk salji. 1st experience la katakan. Then, dalam kol 530am, ktorng sampai la kat tempat snowboard yg di rancang tu. tron je bus, kecoh. masing dok pegang salji, sejuk2 pun pegang jgk. nak merasa mcm ne la salji ni. slalu tgk dalam tv je.huhu . .
dalam sejam jgk ktorng lepak kat lobby hotel, nak tggu proses check in bilik sume. then ble dah settle bilik, ktorng angkat barang, n lepak2 dalam bilik sampai kol 9. pastu gilir g amek kasot, baju, sluar, board , glove & google yg ktorng sewa.

dalam kol 10 mcm tu, ktorng nek bus kecik ke tapak snowboard.memang kagum gler la tgk kawasan pergunungan yg penoh dgn salji, mcm dalam tv je rasanye.huhu.Sebelum ktorang start men, setiap org akan dapat satu kad utk naik gondola. gondola tu mcm kabel car la, cuma xde pintu, tmpat duduk je.huhu. . . gondola ni gunenye ble kte nak naik ke tempat yg lebih tinggi utk snowboard ke bawah. xkan nk mendaki ke atas kn, mmg semput la.huhu...

Then bermula la proses bermain snowboard. Apa yg dapat aku conclude kn, 1st day xbest sgt sbb kad gondola aku hilang lepas 1st attempt aku. sedey gler. So xbyk aku men 1st day sbb ble dah tron bawah xdpt nek2 dah. 2nd day plak baru nak start men, br nak blajar basic. member len sume dah power ckit. tp 2nd day salji dah keras, xbest sgt. sbb mlm sebelum tu, salji xtron,
so salji yg semalam dah keras. 3rd day play, men ckit je, sbb badan dah start sakit gler2, n salji tron gler2. sejuk kaw2 nye hari tu. huhu . . . Dalam kol 5 hari ke 3, ktorng balik ke shinjuku . Sekian.

No comments:

Post a Comment